Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Audi Q7 kontra Fiat 500

2008. 08. 09.

 

 

 

Az autógyártók egyik kedvenc témája a biztonság - bár az utóbbi időben mintha beelőzött volna a CO2 -, így aztán a vásárlók meg örvendezhetnek, hogy már olyan csodákra is képesek, mint az ötcsillagos utas és háromcsillagos gyermekvédelem egy olyan aprócska autóban, mint a Fiat 500.

Mindez szép és jó, de ne feledjük, hogy az NCAP egyenként töröget, a való világban gyakoribb, hogy két vagy akár több autó ütközik egymásnak. Ilyenkor pedig, a balesetet szenvedett autók méret- és tömegkülönbségeinek következtében elporladnak az értékes NCAP csillagok, csakúgy, mint a rövidebb gyufát húzó autó karosszériája. A téma örök, számtalanszor látthattuk már, mi történik, amikor egy kisebb és egy sokkal nagyobb autó találkozik, de azért érdemes újra és újra tudatosítani az autósokban, hogy egy jó törésteszt eredmény önmagában nem ér többet egy friss diplománál.
Az ADAC most egy Fiat 500-ast és egy Audi Q7-est eresztett egymásnak szemből, a végeredményt valószínűleg mindenki meg tudja tippelni, de azért érdemes megnézni, milyen pusztítást végez a terepjáró a Cinquecentón. Szóval, ha kisautónk van, ne a csillagjainkkal kérkedjünk, hanem jól gondoljuk meg, kivel ütközünk akár frontálisan, akár másképp...

 

Kémvideón a Toyota Avensis prototípusai

2008. 05. 23.

A Nürburgringen és környékén készült néhány felvétel a középkategóriás Toyota következő generációjának próbapéldányairól.

A mozgóképekből sajnos nem derül ki sokkal több az autókról, mint a korábbi kémfotókból, mivel a tesztpéldányokat továbbra is vaskos álcázás takarja. Ugyanakkor a felvételeken jól érzékelhető, hogy a következő Avensis hasonlóan csendes és gyors utazókocsinak ígérkezik, mint a jelenlegi változat.
A felvételek nagy részén csak a kerekek zaja hallatszik, a motoré nemigen, ami nem is csoda - a típus egyik erőssége eddig is a kiváló zajszigetelés volt. Ugyanakkor a futóművet hangolása nem tűnik túlzottan sportosnak -, hiszen a Toyota mérnökei valószínűleg inkább a kényelmet és a stabil, kiszámítható viselkedést tartották elsődlegesnek a beállítások meghatározásánál.

Az új Avensis bemutatásának időpontjáról még mindig nincsenek biztos információink, bár valószínű, hogy 2009 első feléig leleplezik a Toyota új európai csúcsmodelljét.

 

Videón a következő Opel Astra prototípusa

2008. 05. 28.

Mint szinte az összes mai személyautó próbapéldányait, a GM Europe új kompaktját is a Nürburgring aszfaltján hajtják szét a gyári pilóták nagy sebességű tesztelés címén.

A Nürburgring mentén pedig állandó vendégek a kémfotósok - még az is elképzelhető, hogy némelyiküknek a pályát övező fák lombkoronájában kialakított magaslesen van a bejelentett lakhelye -, így az Astra próbáiról is készültek filmek, különböző időjárási körülmények között. A felvételekben az a közös, hogy láthatóan mindegyiken forszírozott tempóban közlekednek a lemezfelnis, pepita mintázattal elmaszkírozott autóval, azt vizsgálva, hogy hogyan viselkedik az új típus elnyújtott, tempós kanyarokban a későbbi utcai modellekre szánt futómű-beállításokkal.

Az autó formájáról persze így sem tudunk meg sokkal többet, mint a korábbi kémfotókról, de az Astra láthatóan szép simán veszi a kanyarokat, látható problémák nélkül, és még a dülöngélése sem tűnik vészesnek. Mindez azért is érdekes, mert az I jelzésű Astra-generációnak műszaki szempontból sem lesz sok köze az elődeihez. Míg a jelenlegi, és az egyel korábbi generáció - a G és a H jelzésű - műszaki alapjai ugyanazok, addig a következő a General Motors Delta platformjára épül, amelyet eddig csak amerikai típusokban használtak. Vannak persze drága alkatrészek, amelyeket nem cserélnek le, ilyen például a motorválaszték és a hajtáselemek nagy része, de a futómű, a kormánymű, és a karosszéria szerkezete és fontosabb méretei alapjaikban változnak meg.

Az új Astra várhatóan 2009 elején mutatkozik be, szokás szerint a legnagyobb vetélytárs, a VW Golf új változatának leleplezéséhez időben igen közel, sőt, nagyjából ugyanekkorra várható a Renault Mégane következő generációja is, így a jövő év közepére kiújul az öldöklő küzdelem az alsó-középkategória legnépszerűbb típusai között.

 

 

Bemutatkozik az Audi A5 Cabriolet

2008. 12. 03.

Csaknem két év kellett hozzá, hogy az A5 kupé alapjaira elkészüljön a nyitható tetejű változat, viszont már a forgalmazás megkezdésétől számos kivitelt kínálnak majd, köztük a sportos S5 kabriót is.

Az Audi az A5 Cabriolet esetében is a hagyományos vászontető mellett döntött, elsősorban kis súlya és visszafogott helyigénye miatt. A számok igazolják is az elképzelés helyességét: az alaphelyzetben 380 literes csomagtérből kabrió üzemmódban is csak 60 liter vész el - egy összecsukható keménytető ennek a többszörösét foglalná el. Ráadásul a tervezők azokra is gondoltak, akik a nagyobb szélzaj miatt idegenkednek a vászontetőtől: készítettek egy hangszigetelt tetőváltozatot is, amellyel állítólag semmivel sem nagyobb a zaj nagy sebességnél, mint a kupéban, igaz, ez csak feláras extraként lesz elérhető. A tetőmozgatást természetesen villanymotorok végzik: az utastér kinyitása 15, a befedése pedig 17 másodpercet vesz igénybe, és akár menet közben is sor kerülhet rá, ha a sebesség nem haladja meg az 50 km/h-t.

A Cabriolet motorválasztéka nagyrészt megegyezik a kupééval. Az alapváltozatba 1,8 literes, 160 lóerős turbómotor kerül, de ezenkívül 180 vagy 211 lóerős kétliteres TFSI motorral, illetve 3,2 literes, 265 lóerős V6-ossal is készül majd a típus. Természetesen dízelváltozatok is lesznek, 2,7 literes, 190 lóerős vagy 3 literes, 240 lóerős hathengeressel. Az egyetlen igazi újdonság, hogy a nyitott S5-ösbe már az S4-esben megismert háromliteres, kompresszoros V6-os kerül, amelynek 333 lóerő a csúcsteljesítménye, maximális nyomatéka pedig 440 Nm. Ez a kivitel 5,6 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, és csak az elektronikus korlátozás miatt nem lépheti át a 250 km/h-t, viszont átlagos fogyasztása az új motor miatt így is 10 liter alatt marad: a gyáriak szerint akár 9,6 liter benzinnel is beéri vegyes ciklusban, 100 kilométeren, szemben az S5 kupé V8-as motorjával, amely 12,4 litert fogyaszt ugyanilyen körülmények között.

A nyitott A5-öst január elején, a Detroit Motor Show-n láthatja a közönség először élőben, a gyártás pedig valamikor 2009 első felében indul, nagyjából egy időben a következő kabriószezon kezdetével.

 

 

 

Sportkocsit készít a VW

2008. 11. 11.

A német gyártó jövő januárban újabb sportkocsi-tanulmányt mutat be, amelyből néhány éven belül várhatóan a sorozatgyártmányt fejlesztenek.

Az új modellről egy interjú során beszélt a Volkswagen egyik munkatársa: elmondta, hogy a prototípust az idei Detroit Motor Show-n tervezik kiállítani, és ha minden jól megy, már 2011-ben elkészülhet a végleges, gyártásra kész változat is. Magáról az autóról egyelőre csak annyi derült ki, hogy az Audi R8 átdolgozott platformjára épül majd – megmarad a középmotoros elrendezés, és számos konkrét megoldást is átvesznek a szupersportkocsiból – de várhatóan sokat egyszerűsítenek a konstrukciót. A végleges autó árban és teljesítményben inkább a Porsche Boxster vetélytársa lehet, mint a drágább sportkocsiké.

http://index.hu/cikkepek/totalcar/magazin/hirek/vw/plus/.gdata/gp_cnr.jpg

A Volkswagen a 914-es gyártásának 1976-os befejezése óta gyakorlatilag nem készített saját nevén vérbeli sportkocsit, annak ellenére, hogy csak az ezredforduló óta több ilyen tanulmányautót is lelepleztek. A 2003-as Concept R és a 2005-ös Eco Racer gyártását is elképzelhetőnek tartotta a cég vezetése, ám végül egyik sem kapott zöld utat. Egyelőre az sem vehető biztosra, hogy a bemutatás előtt álló modell nem jut ugyanerre a sorsra, különösen azután, hogy a Porsche – amely nyilván nem szeretne egyel több közvetlen vetélytársat magának – épp teljes hatalomátvételre készül a Volkswagen

 

 

 

VW CC Eco Performance háromféle teljesítménnyel

2008. 11. 08.

Az idei SEMA Show egyik érdekessége a Volkswagen Passat CC alapú sportos tanulmánya, amelybe változtatható teljesítményű motor került.

A CC Eco Performance különlegessége a kétliteres TFSI motorra felszerelt APR turbófeltöltő-rendszer. Ez lehetővé teszi, hogy a vezető kiválassza, aktuálisan hány lóerős legyen az autó. Háromféle beállítás használható. Eco üzemmódban 222 lóerő és 320 Nm mozgósítható a gázpedál tövig tiprásával, viszont ilyenkor visszafogott marad az autó fogyasztása. A Full Power üzemmód jelenti a másik végletet: ilyenkor jóval nagyobb töltőnyomást állít elő a feltöltőrnedszer, így a motor csúcsteljesítménye 311 lóerőre, a maximális nyomatéka 425 Nm-re nő, viszont a fogyasztás is érezhető növekedést mutat. Van egy köztes állása is a kapcsolónak, GT felirattal: ezt használva 252 lóerő és 364 Nm áll a sofőr rendelkezésére, és persze a fogyasztás is kompromisszum a két szélső érték között. A pontos menetteljesítmény- és fogyasztás-adatokat sajnos nem közölte a VW, de azt mondják, a tanulmány még iszákos üzemmódban is takarékosabban bánik a benzinnel, mint a Passat CC kétliteres, 200 lóerős szériaváltozata.

A tanulmány persze nem csak a motorja miatt érdekes: készítettek hozzá egy teljes tunigkészletet, amitől még brutálisabban néz ki, mint a szériamodell. Az új első lökhárító hatalmas beömlőnyílásaival különösen jól áll a CC-nek, mivel masszívabb jelenséggé teszi az autó eredetiben túl hosszúak tűnő orrát. Az autót az optikai kiegészítők mellett H&R gyártmányú ültetőrugókkal, 20 hüvelykes felnikkel és hatékonyabb, 14 hüvelykes tárcsákat tartalmazó Brembo fékrendszerrel szerelték fel.

Nem valószínű, hogy a CC Eco Performance ebben a formában valaha is kapható lesz, de remélhetjük, hogy egyes előremutató megoldásai később sorozatgyártmányú modellekben, vagy legalább a tuningcégek választékában felbukkannak a közeljövőben.

 

 

Jön a Volkswagen-alapú kompakt Porsche?

2008. 10. 11.

Korábban már többször pletykáltak arról, hogy a Porsche esetleg piacra dobna egy Boxster/Cayman alá pozícionált belépőmodellt, ám a dologból végül nem lett semmi. Most azonban minden eddiginél közelebb áll a zuffenhauseni márka ahhoz, hogy a terveket mégiscsak megvalósítsák, egy magas rangú Porsche vezető ugyanis azt nyilatkozta, hogy az új kompakt modell már a végső döntéshozatali fázisnál tart. A cég pénzügyi igazgatója, Holger Härter azt is elárulta, hogy komolyan gondolkodnak azon, hogy az új kompakt modellt a Volkswagennel karöltve fejlesszék, és erről a két gyártó csúcsvezetői még az idén megegyeznének.

Ez még csak egy elképzelés

Többet sajnos nem árult el Härter, de a találgatások máris megindultak: van akik szerint egy vérbeli hot hatchet dobna piacra a Porsche, mások egy kompakt SUV-ra szavaznak, ám a legvalószínűbb mégis az, hogy az 1969-től 1976-ig a Volkswagennel közösen gyártott, csaknem 120 000 példányban elkelt középmotoros 914-es modellt támasztanák fel a Porschénél. Egyrészt ennek a modellnek már vannak hagyományai, sokkal kevésbé lenne szentségtörő, mint egy újabb SUV, másrészt nem lenne szükség új motor kifejlesztésére, hiszen a boxer hathengeres az új, középmotoros roadsterbe is kiválóan passzolna. A kocsi mindemellett jelentősen olcsóbb és könnyebb lenne, mint a Boxster.

Ami a Volkswagen Golf alapú sportos ferdehátút illeti, itt már több kétely is felmerül, hiszen a Porsche egészen biztosan nem tenné rá az emblémáját egy elsőkerékhajtású autóra. Egy összkerekes, 300 lóerő körüli teljesítménnyel bíró szuper-GTI lehetséges piacra dobását azonban még nem vetették el. A kocsiról az elkövetkezendő hetekben valószínűleg megszületik a döntés.

 

 

 

Renault Z.E.: a guruló termosz

2008. 10. 04.

Partneréhez, a Nissanhoz hasonlóan a francia gyártó is bemutatta saját villanyautó-tanulmányát a Párizsi Autószalonon.

A Z.E., azaz Zero Emission jóval nagyobb, mint a Nissan Nuvu: a Kangoo Be Bop alapjaira épített szögletes jármű 3,95 méter hosszú, 1,856 méter széles, 1,748 méter magas, és még szögletes is, azaz nem tűnik igazán kis légellenállásúnak. Ezen a sarkok lekerekítésével és a külső tükröket helyettesítő kamerákkal igyekeztek segíteni a tervezők.

A Renault tanulmányán inkább azzal próbálták javítani a hatékonyságot, hogy az autó fűtését és hűtését próbálták energiatakarékosabbá tenni. A franciák azt mondják, mivel a klímaberendezés a legnagyobb fogyasztó, ezt inkább megpróbálnák kiváltani a karosszéria jobb hőszigetelésével: ezt a célt szolgálják a rémes, sárgászöld ablakok és a kétrétegű karosszériaelemek, amelyektől a Z.E. állítólag olyan jól tartja a hőt, mint egy termosz. A fűtő-szellőző rendszert a tetőre szerelt napcellákkal folyamatosan működtetik, így nincs rá szükség, hogy az autó belső terét induláskor hirtelen felfűtsék vagy lehűtsék. Ráadásul az utasok hőérzetének manipulálásával igyekeznek elérni, hogy ne legyen szükség a teljes utastér befűtésére: a Renault tervezői szerint 15 fokos belső levegő mellett sem fáznak a Z.E.-vel közlekedők a fűtött üléseknek, kormánykeréknek köszönhetően. Takarékoskodtak az energiával a műszerfalon is: csak a legszükségesebb információkat jeleníti meg az autó, a navigációs rendszert és számos más funkciót a típushoz mellékelt Samsung mobiltelefonon keresztül lehet elérni.

Magáról a villamos hajtásláncról csak annyit árultak el, hogy a furgonszerű, kétüléses városi járművet egy 95 lóerős és 226 Nm nyomatékú villanymotor mozgatja Li-ion akkumulátorokból nyert energiával, de sem az autó hatótávolságáról, sem az újratöltés lehetséges módjáról és időtartamáról nem közöltek információkat - valószínűleg nem véletlenül, ugyanis ezek azok a paraméterek, amelyek a mai villanyautók használhatóságát alapvetően korlátozzák.

A Renault azt tervezi, hogy 2011-re sorozatgyártású elektromos járművet dob piacra - még az is elképzelhető, hogy a Z.E. alapjait adó Kangoo Compact lesz a donorjármű - de a fejlesztőknek még számos problémán úrrá kell lenniük, mire az elektromos kisautóból valóság lesz.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

BEST software for captcha breaking!

(Juliepaf, 2017.11.17 19:25)

This message is posted here using XRumer + XEvil 4.0
XEvil 4.0 is a revolutionary application that can bypass almost any anti-botnet protection.
Captcha Recognition Google (ReCaptcha-1, ReCaptcha-2), Facebook, Yandex, VKontakte, Captcha Com and over 8.4 million other types!
You read this - it means it works! ;)
Details on the official website of XEvil.Net, there is a free demo version.

Suborn cheaply ambien no instruction lay hold of an online prescriptions

(ScottyTUSTY, 2017.06.02 06:21)

<a href="http://canadianpharmacy24.org/ambien/q.php?q=buy-cheap-ambien-no-prescription-get-an-online-prescriptions">Buy cheap ambien no prescription get an online prescriptions</a> Shop for Ambien on line medication pharmacy economical and also choose general Zolpidem relief medication.

Test, just a testTest, just a test

(jarlgrelve, 2017.05.09 17:34)

Нашел увлекательный сайт с возможностью просмотра кинофильмов онлайн

(BrendanNob, 2017.04.28 15:09)

Нашел занятный сайт с возможностью просмотра фильмов онлайн и сильно много фильмов на сайте, делюсь им с вами, не благодарите)
[url=http://kinozor.net]http://kinozor.net[/url]
А так же на сайте есть раздел новинок за 2017 год
[url=http://kinozor.net/filmy-2017/]http://kinozor.net/filmy-2017/[/url]
А еще мне понравились эти фильмы
[url=http://kinozor.net/filmy-2017/15813-prizrak-v-dospehah.html]http://kinozor.net/filmy-2017/15813-prizrak-v-dospehah.html[/url]
[url=http://kinozor.net/filmy-2017/15717-the-marine-5-battleground-video.html]http://kinozor.net/filmy-2017/15717-the-marine-5-battleground-video.html[/url]

I recommend this website if you are looking for pre-construction condos in Toronto: http://www.condoprojects.ca/

(Davidvoige, 2017.04.24 14:00)

All Toronto condo projects are here: http://www.condoprojects.ca/

As you have fun in your spare time

(JamesUnall, 2017.03.08 02:18)

Hi there!
As you have fun in your spare time ?
I look here
<a href=http://sexcom.over-blog.com/2016/08/three-smoking-hot-lesbians-in-the-pool-outside.html>Three smoking hot lesbians in the pool outside</a>

Бывают же такие люди

(Gentov, 2017.03.04 11:44)

Админ сайта http://prosmibank.ru/ идиот! Не работайте с ним.

увеличивает размер полового члена

(Bowhewith, 2017.02.22 15:30)

Увидел, что -Что не стоит делать если вы решили увеличить пенис.

1. Варианты хирургического вмешательства трудно посоветовать , медицина ещё не дошла до той степени в операциях по увеличению пениса , как скажем , в пластической хирургии . Ничтожный процент успешных операций , наработанного опыта , да и слишком чувствительная область применения ( более 30 нервных окончаний находятся в районе пениса мужчины ) , делают их скорее опасными чем полезными.

2. Гормональные таблетки для [url=http://sexpreparat.ru/uvelichenie/forpenis] увеличения пениса [/url]. при приеме от 1 до 6 месяцев , в зависимости от конституции , климатических и жизненных условий.

Виг-ЭрИкс Плюс - похожий по составу , но с компонентом , секрет которого производитель не раскрывает. Работает более агрессивно , но также безопасен и максимально эффективен. Обе биодобавки прошли не одно исследование, как в нашей стране так и в странах Европы и Америки , и подтвердили своё уникальное действие и чудодейственную форму. Проверено работает

best real estate wordpress theme

(QuentinLisse, 2017.01.31 01:06)

this is the apropriate category to publish my topic. So if i'm wrong then delete this topic - www.opa-forum.eoldal.hu - Autok,tesztek.

This is a really handy visual guide for creating a new WordPress website from scratch. It starts you out with the true blue basics like selecting a domain name and choosing hosting all the way up through solving common problems and selecting a security solution. This book also includes more than 55 images so you’ll always know exactly what you need to do next. [url=http://bbs.51rts.com/home.php?mod=space&uid=101464 ]zoner - real estate wordpress theme free download [/url]This self-published selection is surprisingly comprehensive, offering everything you need to know to get started with WordPress SEO. It covers the basics and then some from keyword research to keyword analysis; permalinks to tags. It also offers tips for writing search-engine optimized content and how to optimize your content within the WordPress platform. [url=http://yabaichina.com/home.php?mod=space&uid=54992 ]wordpress theme 3 9 [/url]

Luster – is the biggest Real Estate real estate theme in wordpress in our days. It comes with tons of page templates and customization options. Wordpress real estate theme idx integration. This theme is the best solution for your business, free wordpress real estate theme idx. First of all the theme is dsIDXpress ready, real estate listing wordpress theme and works perfect for MLS / IDX integration, luxury real estate wordpress theme. Second, you can use the own custom post type called «properties» to create your personal listing modern real estate wordpress theme, that have a lot of custom options. And, also, you can enable the option to admit your visitors to publish personal properties. Also Luster is a Mobile real estate wordpress theme. [url=http://www.fjzjjl.com/space-uid-77211.html ]wordpress theme 3 6 [/url]The Subscribe form on the footer is working with MailChimp service. Idx wordpress theme. You can also disable that option in your Theme Options panel. Idx real estate theme wordpress. [url=http://nc.cqsfs.com/space-uid-171587.html ]wordpress theme 3 column widget [/url]

Check - zoner - real estate wordpress theme download
[url=http://www.shsn419.com/space-uid-111511.html ]wp residence v1 09 1 real estate wordpress theme[/url]