Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Audi Q7 kontra Fiat 500

2008. 08. 09.

 

 

 

Az autógyártók egyik kedvenc témája a biztonság - bár az utóbbi időben mintha beelőzött volna a CO2 -, így aztán a vásárlók meg örvendezhetnek, hogy már olyan csodákra is képesek, mint az ötcsillagos utas és háromcsillagos gyermekvédelem egy olyan aprócska autóban, mint a Fiat 500.

Mindez szép és jó, de ne feledjük, hogy az NCAP egyenként töröget, a való világban gyakoribb, hogy két vagy akár több autó ütközik egymásnak. Ilyenkor pedig, a balesetet szenvedett autók méret- és tömegkülönbségeinek következtében elporladnak az értékes NCAP csillagok, csakúgy, mint a rövidebb gyufát húzó autó karosszériája. A téma örök, számtalanszor látthattuk már, mi történik, amikor egy kisebb és egy sokkal nagyobb autó találkozik, de azért érdemes újra és újra tudatosítani az autósokban, hogy egy jó törésteszt eredmény önmagában nem ér többet egy friss diplománál.
Az ADAC most egy Fiat 500-ast és egy Audi Q7-est eresztett egymásnak szemből, a végeredményt valószínűleg mindenki meg tudja tippelni, de azért érdemes megnézni, milyen pusztítást végez a terepjáró a Cinquecentón. Szóval, ha kisautónk van, ne a csillagjainkkal kérkedjünk, hanem jól gondoljuk meg, kivel ütközünk akár frontálisan, akár másképp...

 

Kémvideón a Toyota Avensis prototípusai

2008. 05. 23.

A Nürburgringen és környékén készült néhány felvétel a középkategóriás Toyota következő generációjának próbapéldányairól.

A mozgóképekből sajnos nem derül ki sokkal több az autókról, mint a korábbi kémfotókból, mivel a tesztpéldányokat továbbra is vaskos álcázás takarja. Ugyanakkor a felvételeken jól érzékelhető, hogy a következő Avensis hasonlóan csendes és gyors utazókocsinak ígérkezik, mint a jelenlegi változat.
A felvételek nagy részén csak a kerekek zaja hallatszik, a motoré nemigen, ami nem is csoda - a típus egyik erőssége eddig is a kiváló zajszigetelés volt. Ugyanakkor a futóművet hangolása nem tűnik túlzottan sportosnak -, hiszen a Toyota mérnökei valószínűleg inkább a kényelmet és a stabil, kiszámítható viselkedést tartották elsődlegesnek a beállítások meghatározásánál.

Az új Avensis bemutatásának időpontjáról még mindig nincsenek biztos információink, bár valószínű, hogy 2009 első feléig leleplezik a Toyota új európai csúcsmodelljét.

 

Videón a következő Opel Astra prototípusa

2008. 05. 28.

Mint szinte az összes mai személyautó próbapéldányait, a GM Europe új kompaktját is a Nürburgring aszfaltján hajtják szét a gyári pilóták nagy sebességű tesztelés címén.

A Nürburgring mentén pedig állandó vendégek a kémfotósok - még az is elképzelhető, hogy némelyiküknek a pályát övező fák lombkoronájában kialakított magaslesen van a bejelentett lakhelye -, így az Astra próbáiról is készültek filmek, különböző időjárási körülmények között. A felvételekben az a közös, hogy láthatóan mindegyiken forszírozott tempóban közlekednek a lemezfelnis, pepita mintázattal elmaszkírozott autóval, azt vizsgálva, hogy hogyan viselkedik az új típus elnyújtott, tempós kanyarokban a későbbi utcai modellekre szánt futómű-beállításokkal.

Az autó formájáról persze így sem tudunk meg sokkal többet, mint a korábbi kémfotókról, de az Astra láthatóan szép simán veszi a kanyarokat, látható problémák nélkül, és még a dülöngélése sem tűnik vészesnek. Mindez azért is érdekes, mert az I jelzésű Astra-generációnak műszaki szempontból sem lesz sok köze az elődeihez. Míg a jelenlegi, és az egyel korábbi generáció - a G és a H jelzésű - műszaki alapjai ugyanazok, addig a következő a General Motors Delta platformjára épül, amelyet eddig csak amerikai típusokban használtak. Vannak persze drága alkatrészek, amelyeket nem cserélnek le, ilyen például a motorválaszték és a hajtáselemek nagy része, de a futómű, a kormánymű, és a karosszéria szerkezete és fontosabb méretei alapjaikban változnak meg.

Az új Astra várhatóan 2009 elején mutatkozik be, szokás szerint a legnagyobb vetélytárs, a VW Golf új változatának leleplezéséhez időben igen közel, sőt, nagyjából ugyanekkorra várható a Renault Mégane következő generációja is, így a jövő év közepére kiújul az öldöklő küzdelem az alsó-középkategória legnépszerűbb típusai között.

 

 

Bemutatkozik az Audi A5 Cabriolet

2008. 12. 03.

Csaknem két év kellett hozzá, hogy az A5 kupé alapjaira elkészüljön a nyitható tetejű változat, viszont már a forgalmazás megkezdésétől számos kivitelt kínálnak majd, köztük a sportos S5 kabriót is.

Az Audi az A5 Cabriolet esetében is a hagyományos vászontető mellett döntött, elsősorban kis súlya és visszafogott helyigénye miatt. A számok igazolják is az elképzelés helyességét: az alaphelyzetben 380 literes csomagtérből kabrió üzemmódban is csak 60 liter vész el - egy összecsukható keménytető ennek a többszörösét foglalná el. Ráadásul a tervezők azokra is gondoltak, akik a nagyobb szélzaj miatt idegenkednek a vászontetőtől: készítettek egy hangszigetelt tetőváltozatot is, amellyel állítólag semmivel sem nagyobb a zaj nagy sebességnél, mint a kupéban, igaz, ez csak feláras extraként lesz elérhető. A tetőmozgatást természetesen villanymotorok végzik: az utastér kinyitása 15, a befedése pedig 17 másodpercet vesz igénybe, és akár menet közben is sor kerülhet rá, ha a sebesség nem haladja meg az 50 km/h-t.

A Cabriolet motorválasztéka nagyrészt megegyezik a kupééval. Az alapváltozatba 1,8 literes, 160 lóerős turbómotor kerül, de ezenkívül 180 vagy 211 lóerős kétliteres TFSI motorral, illetve 3,2 literes, 265 lóerős V6-ossal is készül majd a típus. Természetesen dízelváltozatok is lesznek, 2,7 literes, 190 lóerős vagy 3 literes, 240 lóerős hathengeressel. Az egyetlen igazi újdonság, hogy a nyitott S5-ösbe már az S4-esben megismert háromliteres, kompresszoros V6-os kerül, amelynek 333 lóerő a csúcsteljesítménye, maximális nyomatéka pedig 440 Nm. Ez a kivitel 5,6 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, és csak az elektronikus korlátozás miatt nem lépheti át a 250 km/h-t, viszont átlagos fogyasztása az új motor miatt így is 10 liter alatt marad: a gyáriak szerint akár 9,6 liter benzinnel is beéri vegyes ciklusban, 100 kilométeren, szemben az S5 kupé V8-as motorjával, amely 12,4 litert fogyaszt ugyanilyen körülmények között.

A nyitott A5-öst január elején, a Detroit Motor Show-n láthatja a közönség először élőben, a gyártás pedig valamikor 2009 első felében indul, nagyjából egy időben a következő kabriószezon kezdetével.

 

 

 

Sportkocsit készít a VW

2008. 11. 11.

A német gyártó jövő januárban újabb sportkocsi-tanulmányt mutat be, amelyből néhány éven belül várhatóan a sorozatgyártmányt fejlesztenek.

Az új modellről egy interjú során beszélt a Volkswagen egyik munkatársa: elmondta, hogy a prototípust az idei Detroit Motor Show-n tervezik kiállítani, és ha minden jól megy, már 2011-ben elkészülhet a végleges, gyártásra kész változat is. Magáról az autóról egyelőre csak annyi derült ki, hogy az Audi R8 átdolgozott platformjára épül majd – megmarad a középmotoros elrendezés, és számos konkrét megoldást is átvesznek a szupersportkocsiból – de várhatóan sokat egyszerűsítenek a konstrukciót. A végleges autó árban és teljesítményben inkább a Porsche Boxster vetélytársa lehet, mint a drágább sportkocsiké.

http://index.hu/cikkepek/totalcar/magazin/hirek/vw/plus/.gdata/gp_cnr.jpg

A Volkswagen a 914-es gyártásának 1976-os befejezése óta gyakorlatilag nem készített saját nevén vérbeli sportkocsit, annak ellenére, hogy csak az ezredforduló óta több ilyen tanulmányautót is lelepleztek. A 2003-as Concept R és a 2005-ös Eco Racer gyártását is elképzelhetőnek tartotta a cég vezetése, ám végül egyik sem kapott zöld utat. Egyelőre az sem vehető biztosra, hogy a bemutatás előtt álló modell nem jut ugyanerre a sorsra, különösen azután, hogy a Porsche – amely nyilván nem szeretne egyel több közvetlen vetélytársat magának – épp teljes hatalomátvételre készül a Volkswagen

 

 

 

VW CC Eco Performance háromféle teljesítménnyel

2008. 11. 08.

Az idei SEMA Show egyik érdekessége a Volkswagen Passat CC alapú sportos tanulmánya, amelybe változtatható teljesítményű motor került.

A CC Eco Performance különlegessége a kétliteres TFSI motorra felszerelt APR turbófeltöltő-rendszer. Ez lehetővé teszi, hogy a vezető kiválassza, aktuálisan hány lóerős legyen az autó. Háromféle beállítás használható. Eco üzemmódban 222 lóerő és 320 Nm mozgósítható a gázpedál tövig tiprásával, viszont ilyenkor visszafogott marad az autó fogyasztása. A Full Power üzemmód jelenti a másik végletet: ilyenkor jóval nagyobb töltőnyomást állít elő a feltöltőrnedszer, így a motor csúcsteljesítménye 311 lóerőre, a maximális nyomatéka 425 Nm-re nő, viszont a fogyasztás is érezhető növekedést mutat. Van egy köztes állása is a kapcsolónak, GT felirattal: ezt használva 252 lóerő és 364 Nm áll a sofőr rendelkezésére, és persze a fogyasztás is kompromisszum a két szélső érték között. A pontos menetteljesítmény- és fogyasztás-adatokat sajnos nem közölte a VW, de azt mondják, a tanulmány még iszákos üzemmódban is takarékosabban bánik a benzinnel, mint a Passat CC kétliteres, 200 lóerős szériaváltozata.

A tanulmány persze nem csak a motorja miatt érdekes: készítettek hozzá egy teljes tunigkészletet, amitől még brutálisabban néz ki, mint a szériamodell. Az új első lökhárító hatalmas beömlőnyílásaival különösen jól áll a CC-nek, mivel masszívabb jelenséggé teszi az autó eredetiben túl hosszúak tűnő orrát. Az autót az optikai kiegészítők mellett H&R gyártmányú ültetőrugókkal, 20 hüvelykes felnikkel és hatékonyabb, 14 hüvelykes tárcsákat tartalmazó Brembo fékrendszerrel szerelték fel.

Nem valószínű, hogy a CC Eco Performance ebben a formában valaha is kapható lesz, de remélhetjük, hogy egyes előremutató megoldásai később sorozatgyártmányú modellekben, vagy legalább a tuningcégek választékában felbukkannak a közeljövőben.

 

 

Jön a Volkswagen-alapú kompakt Porsche?

2008. 10. 11.

Korábban már többször pletykáltak arról, hogy a Porsche esetleg piacra dobna egy Boxster/Cayman alá pozícionált belépőmodellt, ám a dologból végül nem lett semmi. Most azonban minden eddiginél közelebb áll a zuffenhauseni márka ahhoz, hogy a terveket mégiscsak megvalósítsák, egy magas rangú Porsche vezető ugyanis azt nyilatkozta, hogy az új kompakt modell már a végső döntéshozatali fázisnál tart. A cég pénzügyi igazgatója, Holger Härter azt is elárulta, hogy komolyan gondolkodnak azon, hogy az új kompakt modellt a Volkswagennel karöltve fejlesszék, és erről a két gyártó csúcsvezetői még az idén megegyeznének.

Ez még csak egy elképzelés

Többet sajnos nem árult el Härter, de a találgatások máris megindultak: van akik szerint egy vérbeli hot hatchet dobna piacra a Porsche, mások egy kompakt SUV-ra szavaznak, ám a legvalószínűbb mégis az, hogy az 1969-től 1976-ig a Volkswagennel közösen gyártott, csaknem 120 000 példányban elkelt középmotoros 914-es modellt támasztanák fel a Porschénél. Egyrészt ennek a modellnek már vannak hagyományai, sokkal kevésbé lenne szentségtörő, mint egy újabb SUV, másrészt nem lenne szükség új motor kifejlesztésére, hiszen a boxer hathengeres az új, középmotoros roadsterbe is kiválóan passzolna. A kocsi mindemellett jelentősen olcsóbb és könnyebb lenne, mint a Boxster.

Ami a Volkswagen Golf alapú sportos ferdehátút illeti, itt már több kétely is felmerül, hiszen a Porsche egészen biztosan nem tenné rá az emblémáját egy elsőkerékhajtású autóra. Egy összkerekes, 300 lóerő körüli teljesítménnyel bíró szuper-GTI lehetséges piacra dobását azonban még nem vetették el. A kocsiról az elkövetkezendő hetekben valószínűleg megszületik a döntés.

 

 

 

Renault Z.E.: a guruló termosz

2008. 10. 04.

Partneréhez, a Nissanhoz hasonlóan a francia gyártó is bemutatta saját villanyautó-tanulmányát a Párizsi Autószalonon.

A Z.E., azaz Zero Emission jóval nagyobb, mint a Nissan Nuvu: a Kangoo Be Bop alapjaira épített szögletes jármű 3,95 méter hosszú, 1,856 méter széles, 1,748 méter magas, és még szögletes is, azaz nem tűnik igazán kis légellenállásúnak. Ezen a sarkok lekerekítésével és a külső tükröket helyettesítő kamerákkal igyekeztek segíteni a tervezők.

A Renault tanulmányán inkább azzal próbálták javítani a hatékonyságot, hogy az autó fűtését és hűtését próbálták energiatakarékosabbá tenni. A franciák azt mondják, mivel a klímaberendezés a legnagyobb fogyasztó, ezt inkább megpróbálnák kiváltani a karosszéria jobb hőszigetelésével: ezt a célt szolgálják a rémes, sárgászöld ablakok és a kétrétegű karosszériaelemek, amelyektől a Z.E. állítólag olyan jól tartja a hőt, mint egy termosz. A fűtő-szellőző rendszert a tetőre szerelt napcellákkal folyamatosan működtetik, így nincs rá szükség, hogy az autó belső terét induláskor hirtelen felfűtsék vagy lehűtsék. Ráadásul az utasok hőérzetének manipulálásával igyekeznek elérni, hogy ne legyen szükség a teljes utastér befűtésére: a Renault tervezői szerint 15 fokos belső levegő mellett sem fáznak a Z.E.-vel közlekedők a fűtött üléseknek, kormánykeréknek köszönhetően. Takarékoskodtak az energiával a műszerfalon is: csak a legszükségesebb információkat jeleníti meg az autó, a navigációs rendszert és számos más funkciót a típushoz mellékelt Samsung mobiltelefonon keresztül lehet elérni.

Magáról a villamos hajtásláncról csak annyit árultak el, hogy a furgonszerű, kétüléses városi járművet egy 95 lóerős és 226 Nm nyomatékú villanymotor mozgatja Li-ion akkumulátorokból nyert energiával, de sem az autó hatótávolságáról, sem az újratöltés lehetséges módjáról és időtartamáról nem közöltek információkat - valószínűleg nem véletlenül, ugyanis ezek azok a paraméterek, amelyek a mai villanyautók használhatóságát alapvetően korlátozzák.

A Renault azt tervezi, hogy 2011-re sorozatgyártású elektromos járművet dob piacra - még az is elképzelhető, hogy a Z.E. alapjait adó Kangoo Compact lesz a donorjármű - de a fejlesztőknek még számos problémán úrrá kell lenniük, mire az elektromos kisautóból valóság lesz.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

fmrjeitv

(frxigk, 2018.10.16 18:04)

[url=http://camadian-pharmacya.com]viagra without prescription usa[/url]
forum online pharmacy viagra http://canadian-pharmacya.com

EssayErudite.com write my essay ,

(JosephmElve, 2018.10.15 02:27)

Write My Essay - EssayErudite.com

Fed up of typing "who can write my essay" in the search bar?
Would you like to have a reliable helper always by your side?
Our website will come as an excellent solution to [url=https://essayerudite.com/write-my-essay/]write my essay[/url] for everyone!

<a href="https://essayerudite.com/write-my-essay/" />write my essay</a>

Write My Essay - https://essayerudite.com/write-my-essay/

[url=https://essayerudite.com/thesis-writing-service/]thesis helper[/url]
[url=https://essayerudite.com/college-essay-help/]college admission essay help[/url]
[url=https://essayerudite.com/best-essay-writing-service/]best essay writers[/url]
[url=https://essayerudite.com/write-my-essay/]write my essay for me[/url]
[url=https://essayerudite.com/assignment-help/]accounting assignment help[/url]
[url=https://essayerudite.com/buy-essay/]buy essays[/url]
[url=https://essayerudite.com/write-my-research-paper/]research paper help[/url]
[url=https://essayerudite.com/write-my-essay/]write essay yourself[/url]
[url=https://essayerudite.com/cheap-essay-writing-service/]affordable essay writing services[/url]
[url=https://essayerudite.com/write-my-paper/]write my paper[/url]
[url=https://essayerudite.com/cheap-essay-writing-service/]write my essay for cheap[/url]
[url=https://essayerudite.com/dissertation-writing-service/]dissertation writing assistance[/url]
[url=https://essayerudite.com/do-my-homework/]xyz homework[/url]
[url=https://essayerudite.com/write-my-research-paper/]write my research paper[/url]
[url=https://essayerudite.com/thesis-writing-service/]thesis paper writing service[/url]
[url=https://essayerudite.com/college-paper-writing-service/]help writing college papers[/url]

buy equaws online exase

(Georgerit, 2018.10.14 09:23)

[url=http://ujwwi.us/how-to-use-naprosyn-for-alcohol-withdrawal/]http://ujwwi.us/how-to-use-naprosyn-for-alcohol-withdrawal/[/url] FoetteAcesse

EssayErudite.com write my paper A+

(JustinNAP, 2018.10.14 05:29)

Write My Paper - EssayErudite.com

Looking for an expert to [url=https://essayerudite.com/write-my-paper/]write my paper[/url] for you? You are at the right place.
Providing superior writing service appears to be our main specialization and passion.
Our website is the best destination for every English-speaking student who calls for assistance when handling his or her daily academic tasks.

<a href="https://essayerudite.com/write-my-paper/" />write my paper</a>

Write My Paper - https://essayerudite.com/write-my-paper/

buy equaws online exase

(BCJoseph, 2018.10.09 15:29)

[url=http://tmirb.us/]http://tmirb.us/[/url] FoetteAcesse

kpjobb

(tqgvcg, 2018.10.09 14:32)

[url=http://canadian-pharmacyon.com]viagra online prescription[/url]
viagra overnight delivery usa http://canadian-pharmacyon.com

fdwqor

(gqiufm, 2018.10.06 18:34)

[url=http://cialisn.com]cialis for sale[/url]
buy cialis in perth australia http://cialisn.com

pnywwfa

(nlzagq, 2018.10.06 09:08)

<a href=http://canadian-pharmasy.com>comprar cialis online</a>
order cialis from canadian pharmacy http://canadian-pharmasy.com

Агентлотто.com раскроет все тайны игры в зарубежные лотереи. Рассчитываем шансы выпадения призовой комбинации.

(LottoAgeOn, 2018.10.04 20:10)

Как выиграть миллионы долларов в одночасье без особого труда - секреты выигрыша.
Рассчитываем реальный шанс выигрыша джекпота в Российские и Международные лотереи.
Поднимаем вопрос о честности проведения лотерей, в принципе.

Есть ли вероятность случайно оказаться победителем в лотерее и разбогатеть за один день?
В статье на сайте мы вычисляем, какова же вероятность победить у людей, решивших принять участие в международные лотереи, с учётом различных лотерейных правил.

Но не забывайте, что [url=http://www.agentlotto1.com/]призовые в европейских и американских лотереях[/url], где практикуются дополнительные шары, многократно превышают российские.
В заключение, следует сделать акцент на очень любопытный момент:
в подавляющем большинстве случаев один купленный билет (с одним игровым полем) не станет выигрышным, в нём не совпадут все цифры.
Играя в лотереи с бОльшим количеством игровых полей в билете, Вы тем самым увеличиваете вероятность выигрыша джекпота, второго приза, и более мелких призов.
Однако, не считайте, что хотя бы на один из участвующих лотерейных билетов не упадёт крупная сумма денег выигрыша, джекпота.
Здесь должен быть упомянут знаменитый «Парадокс лотереи».
Кажется, в лотерейных играх всё зависит не только от математических формул, но и от удачи игрока!

epeidoyqi

(jhvect, 2018.10.01 05:54)

[url=http://camadian-pharmacya.com]cheap viagra online[/url]
viagra online from europe http://canadian-pharmacya.com

Monmerve

(Monmerve, 2018.09.28 09:59)

[url=http://sus.co.ua/]sus.co.ua[/url]

miuvgs

(jwkcvx, 2018.09.27 13:36)

[url=http://cialisn.com]order cialis usa[/url]
order cialis online south africa http://cialisn.com

rwuljffnxpmu

(hhppyu, 2018.09.26 21:55)

[url=http://camadian-pharmacya.com]what does viagra do[/url]
online generic viagra reviews http://canadian-pharmacya.com

lraosa

(sdhrwk, 2018.09.23 19:58)

[url=http://cialisn.com]buy cialis online mexico[/url]
buy cialis online without prescription http://cialisn.com

ayorxtuohrmq

(vsvbcs, 2018.09.23 17:32)

<a href=http://canadian-pharmacie.com>viagra 25 mg</a>
kann man viagra im internet kaufen http://canadian-pharmacie.com

Агентлотто.com раскроет все тайны игры в Европейские лотереи. Рассчитываем возможность выпадения джекпотной комбинации.

(LottoAgeOn, 2018.09.21 18:55)

Как сорвать миллионы долларов в одночасье без особого труда - секреты выигрыша.
Рассчитываем реальный шанс выигрыша джекпота в Российские и Международные лотереи.
Поднимаем вопрос о добросовестности проведения лотерей, в принципе.

Есть ли возможность случайно оказаться победителем в лотерее и стать долларовым миллионером за один день?
В статье на сайте мы рассчитываем, каковы же шансы выиграть у людей, решивших принять участие в международные лотереи, с учётом различных лотерейных правил.

Но нужно учесть, что [url=http://www.agentlotto1.com/]призовой фонд в иностранных лотереях[/url], где участвуют дополнительные шары, серьезно превосходят российские.
В заключение, хочется отметить очень интересный момент:
в подавляющем большинстве случаев один купленный билет (с одним игровым полем) не станет выигрышным, в нём не совпадут все цифры.
Участвуя в лотереи с бОльшим количеством игровых полей в билете, Вы тем самым увеличиваете вероятность выигрыша джекпота, второго приза, и более мелких призов.
Однако, не подумайте, что хотя бы на один из участвующих лотерейных билетов не упадёт крупная сумма денег выигрыша, джекпота.
Здесь должен быть описан знаменитый «Парадокс лотереи».
Похоже, в азартных играх всё зависит не только от математических формул, но и от удачи игрока!

nqlwjwf

(sanrrr, 2018.09.21 07:06)

order cialis 5mg http://canadian-pharmasy.com
<a href=http://canadian-pharmasy.com>when to take cialis</a>

Зеркало Париматч

(Danielsmamb, 2018.09.20 12:44)

[url=https://www.drive2.ru/b/000000/]Зеркало Париматч[/url] работающее на сегодня.

essayerudite.com best essay writing service..

(JamesNap, 2018.09.20 00:32)

Best Essay Writing Service - EssayErudite.com

Looking for the [url=https://essayerudite.com/best-essay-writing-service/]best essay writing service[/url] can turn into a pain in the neck especially if you are not an experienced essay buyer.
<a href="https://essayerudite.com" />EssayErudite.com</a> is well known among students from the USA, UK, Canada and Australia.
We provide a superior writing assistance and handle all types of academic papers ranging from dissertations and thesis statements to reviews and coursework.
Whatever the challenge is, you can always count on us.

Best Essay Writing Service - https://essayerudite.com/best-essay-writing-service/

lmdkjyvxxrfb

(smrola, 2018.09.20 00:04)

[url=http://camadian-pharmacya.com]viagra sample[/url]
buy generic viagra online canada http://canadian-pharmacya.com


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Következő »